|   | 
		
						| Numer | 
			Tytuł | 
		
		|   | 
																							
								| Vol 44, No 3 (2025) | 
				Bezpieczeństwo uczniów jako element klimatu szkoły ponadpodstawowej | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Maria Trzcińska-Król									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 44, No 1 (2025) | 
				Krytyczne myślenie jako obszar rozwoju i samodzielnego działania w szkolnym zespole | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Małgorzata Kabat,											Ewa Johnsson									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 43, No 2 (2024) | 
				Typologia nauczyciela(ek) edukacji wczesnoszkolnej – doniesienie z badań | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 43, No 4 (2024) | 
				Znaczenie klimatu szkolnego dla rozwoju uczniów oraz analiza jego determinantów w systemie edukacji nieskoncentrowanym na umiejętnościach | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Norbert Laurisz,											Katarzyna Sanak-Kosmowska									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 44, No 3 (2025) | 
				Szkoła – miejscem presji czy partycypacji? Poczucie autonomii nauczyciela w środowisku szkoły i wybrane czynniki je warunkujące | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Agnieszka Zamarian									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 43, No 3 (2024) | 
				„To moja prywatna wojna z Putinem”: Praca z uczniami uchodźczymi z Ukrainy | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Katarzyna Ćwirynkało,											Monika Parchomiuk,											Urszula Bartnikowska,											Beata Antoszewska,											Patricia Fronek									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 42, No 4 (2023) | 
				Potencjalne i rzeczywiste znaczenie montessoriańskiego środowiska uczenia się | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Beata Zuzanna Bednarczuk									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 43, No 4 (2024) | 
				Postawy twórcze nauczycieli szkół ponadpodstawowych a ich kompetencje zawodowe dotyczące kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami i bez niepełnosprawności | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Piotr Alfred Gindrich									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 42, No 3 (2023) | 
				Niecodzienność szkolna uczniów klas I-III w czasie pandemii COVID-19.  Dziecięce tworzenie społecznego życia w sytuacji kryzysowej | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Józefa Bałachowicz									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 43, No 2 (2024) | 
				Teatr w szkole: efektywna i przyjemna nauka | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Manuela Valentini,											Clara Magazzino									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 42, No 2 (2023) | 
				Korzyści z jogi i medytacji w wieku rozwojowym praktykowanej w szkole, aby zrelaksować ciało i umysł | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Manuela Valentini,											Eleonora Raschi									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 42, No 4 (2023) | 
				Przestrzeń edukacyjna w edukacji włączającej (edukacji dla wszystkich) – wyzwania w pracy z grupą/klasą zróżnicowaną | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Iwona Bożena Chrzanowska									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 42, No 2 (2023) | 
				Szkoła jako miejsce dzieciństwa. Z doświadczeń uczniów klasy III szkoły podstawowej | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Barbara Lulek									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 35, No 1 (2016) | 
				Rola pedagoga szkolnego w opiniach studentów pedagogiki | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Wiesława Walc									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 36, No 1 (2017) | 
				Afektywne znaczenia doświadczeń szkolnych absolwentów klas Montessori – doniesienia badawcze | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Beata Bednarczuk									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec | 
				Wzorzec osobowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – perspektywa nauczyciela | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 43, No 1 (2024) | 
				Efektywność Treningu Zastępowania Agresji w rozwijaniu umiejętności społecznych uczniów klas starszych szkoły podstawowej | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																										
				 | 
			
			
				| 
											Katarzyna Wołk									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 32 (2013) | 
				Nawyki żywieniowe a otyłość dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Ewa Sosnowska-Bielicz,											Joanna Wrótniak									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska | 
				Przymioty osoby ludzkiej – implikacje dla edukacji wczesnoszkolnej | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Marta Stanisława Buk-Cegiełka									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska | 
				Edukacja oparta na neurofaktach – wstępna analiza nowego protokołu badawczego opartego na metodologii pedagogiki i medycyny | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Małgorzata Chojak									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska | 
				Mobilna szkoła w procesie wychowania i kształcenia dzieci z układu ryzyka | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Kinga Konieczny-Pizoń									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 39, No 2 (2020): Człowiek – wartości – wychowanie, redakcja naukowa: Teresa Zubrzycka-Maciąg, Magdalena Barabas, Joanna Wrótniak | 
				Wychowawczo-opiekuńcza funkcja świetlicy szkolnej – wyzwania i zagrożenia | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Katarzyna Wołk									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 39, No 1 (2020): Z dziejów edukacji i wychowania (II połowa XIX wieku i wiek XX), redakcja naukowa Barbara Kalinowska-Witek | 
				Lubelskie szkolnictwo powszechne w latach 1918-1939 w świetle wymogów sanitarno-higienicznych | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Joanna Majchrzyk-Mikuła									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska | 
				Literatura dla dzieci jako przestrzeń wczesnej edukacji w kontekście kanonu lektur | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Alicja Ungeheuer-Gołąb									 | 
			
			
			|   | 
																							
								| Vol 35, No 1 (2016) | 
				Szkoła immersyjna medialnie – szanse i zagrożenia | 
				
																																											
															Streszczenie w języku polskim
													
																							 PDF
																
				 | 
			
			
				| 
											Janusz Miąso									 | 
			
			
			|   | 
							
				| 1 - 25 z 70 elementów | 
				1 2 3 > >>  |