| Numer | Tytuł | |
| Vol 36 (2024) | Kto jest szczupakiem w czeskim stawie? Metafora pojęciowa polityka to staw w czeskim dyskursie politycznym | Streszczenie w języku polskim |
| Ekaterina Rycheva | ||
| Vol 37 (2025) | „Robimy paznokcie i rozmawiamy” – metafory konceptualne w triadzie PRACA – ZAWÓD – KARIERA | Streszczenie w języku polskim PDF |
| Magdalena Steciąg | ||
| Vol 34 (2022) | Analiza metaforycznych nazw roślin w ramach trzech modeli kognitywnych: gramatyki kognitywnej, teorii metafory pojęciowej i teorii integracji pojęciowej | Streszczenie w języku polskim |
| Hubert Kowalewski | ||
| Vol 34 (2022) | Koncepty zdraví (zdrowie) i nemoc (choroba) w czeskiej frazeologii | Streszczenie w języku polskim |
| Anna Christou, Karolína Táborská | ||
| Vol 33 (2021) | Flannel i beggar’s blanket: metafory czy amalgamaty? Analiza kognitywna wybranych potocznych nazw dziewanny w języku angielskim | Streszczenie w języku polskim PDF |
| Agnieszka Bożena Mierzwińska-Hajnos | ||
| Vol 31 (2019) | Językowy obraz świata zdehumanizowanego: na przykładzie obrazu chorych umysłowo w powieści Elfriede Jelinek Die Klavierspielerin i jej przekładzie na język polski autorstwa Ryszarda Turczyna | Streszczenie w języku polskim PDF |
| Joanna Maria Kubaszczyk | ||
| Vol 27 (2015) | Polski obraz biedy utrwalony w języku i w kulturze | Streszczenie w języku polskim PDF |
| Ewa Młynarczyk | ||
| 1 - 7 z 7 elementów | ||
Wskazówki:
- Wielkość znaków nie ma znaczenia
- Spójniki są ignorowane
- Wyszukaj dokładne wyrażenie przez umieszczenie go w cudzyszłowie, np. "Dolnośląska Szkoła Wyższa"
- Wyklucz wyrażenie poprzedzając je znakiem -.